
Corendon brengt werkstress onder de aandacht
De werkstress onder de aandacht brengen is een belangrijk onderwerp binnen organisaties. In samenwerking met Corendon hebben wij een aantal activiteiten aangeboden om de werkstress aan te pakken. In deze case lees je alles over deze week vol met workshops en andere activiteiten.
Naar aanleiding van de week van de werkstress organiseerde Corendon een aantal activiteiten om de werkstress onder de aandacht te brengen. Na een drukke en onzekere periode was deze week goed voor een stukje ontlading. Corendon is een van de grotere touroperators in Nederland. Op het kantoor in Badhoevedorp werken 200 medewerkers. Omtrent de Week van de Werkstress hebben wij de volgende workshops aangeboden: lachworkshop, timemanagement en werk-privé balans. Daarnaast gaven we ook stoelmassages en een yogales.
Roerige periode achter de rug
In een gesprek met HR-adviseur Marieke Casteleijn vertelt ze dat deze vitaliteitsweek onder de aandacht kwam naar aanleiding van de Nationale week van de werkstress. Na een roerige periode met een re-organisatie en natuurlijk Corona is de reisbranche zwaar getroffen. Dit heeft veel druk met zich meegebracht bij collega’s, hierdoor zijn ook veel medewerkers weggegaan. De reisbranche is gelukkig weer wat op gang gekomen, maar er ligt nog steeds veel werkdruk bij de medewerkers. Marieke gaf aan dat het een moeilijke markt is om nieuwe collega’s te werven en mede daarom vindt men het extra belangrijk om aandacht te besteden aan de vitaliteit op de werkvloer.
In deze vitaliteitsweek wordt er veel geleerd over vitaler leven. Er worden verschillende workshops aangeboden zoals een lachworkshop of een workshop time-management. Ook is er tijd voor ontspanning in de vorm van een yogales en stoelmassages. Bij Corendon vonden ze het heel belangrijk om in de Week van de Werkstress een combinatie aan te bieden van informatieve en ontspannende workshops. Er was nog een optie om deze activiteiten in de Corona periode online te doen, maar het is natuurlijk nog leuker om de activiteiten ‘live’ op locatie te doen.

Uiteindelijk hoopt Marieke een stuk bewustzijn uit deze week te halen. Ze hoopt dat de collega’s iets gaan doen met de praktische tips die ze hebben meegekregen tijdens de workshops. De tips moeten helpen voorkomen dat iemand uitvalt. Ze geeft aan het belangrijk te vinden om deze aandacht te hebben voor de medewerkers.
Waarom gekozen voor De Fitte Medewerker
Marieke geeft aan eigenlijk gewoon te zijn gaan googlen naar workshops die passen bij deze week van de werkstress, toen zijn ze snel terecht gekomen bij De Fitte Medewerker, omdat wij vaker van dit soort weken organiseren. De Fitte Medewerker biedt precies de onderwerpen aan die Corendon interessant vond.
Daarop volgend gaf Marieke aan dat de communicatie erg soepel was met Joris. Verder vond Marieke het heel fijn dat het ook allemaal flexibel verliep. Deze week is al een keer uitgesteld dat was was geen probleem voor beide partijen. Daarnaast ook fijn contact gehad met de trainers, dus al met al een hele soepele voorbereiding.
“Communicatie verliep erg soepel. Heel fijn dat het ook allemaal flexibel verliep. Daarnaast ook fijn contact met de trainers”
Marieke Casteleijn - HR-manager Corendon
Na afloop van de trainingen kwamen er snel positieve reacties. Een week na de workshops zal de HR afdeling nog een keer een feedback formulier sturen naar alle deelnemers, om nog eens terug te blikken op deze week. De eerste indruk is in ieder geval erg positief.
Mijn laatste vraag was; Hoe de HR-adviseur met een glimlach naar haar werk gaat? Ze gaf aan de ze het belangrijk vind dat er een fijne sfeer hangt tussen de collega’s. Dit draagt bij aan hoe je met elkaar omgaat en hoe je elkaar helpt. Belangrijk om jezelf af te vragen of er sprake is van een hoge werkdruk en hoe je hier als bedrijf mee om moet gaan. Al met al krijgt ze werkgeluk door andere te helpen en klaar te staan voor haar collega’s.



















